Jak utworzyć budżet wydatków

Jedną z podstaw dobrego zarządzania firmą jest zarządzanie wydatkami. To zaczyna się od budżetu wydatków. Ustaw swój budżet jako cel, a następnie często przeglądaj i poprawiaj, aby pozostać na dobrej drodze. Rola w budżecie jest zazwyczaj dobra, ale dobre zarządzanie wymaga regularnego przeglądu, aby sprawdzić czas, wydajność i wyniki tego, co firma wydaje.

Dla przypomnienia, możemy to nazwać prognozą wydatków lub prognozowanymi wydatkami. To jest to samo. Niezależnie od tego, jak to nazywasz, kiedy łączysz je z prognozowaną sprzedażą i kosztami, masz to, czego potrzebujesz, aby wyświetlić swój zysk lub stratę .
Kluczowe rodzaje wydatków w wydatkach biznesowych

Wydatki stanowią tylko jeden z trzech typowych rodzajów wydatków w normalnym biznesie.

Wydatki obejmują głównie koszty operacyjne, takie jak czynsz, media, reklama i listy płac. Właśnie o tym mówię w tym artykule.

Koszty bezpośrednie są innym rodzajem wydatków – innym sposobem na określenie kosztów sprzedaży (COGS) lub wydatków na to, co sprzedajesz. Na przykład koszty zakupu księgarni to koszty zakupu książek odsprzedawanych klientom. Te trafiają do Twojej prognozy sprzedaży .

Spłacanie długów i nabywanie aktywów to trzeci rodzaj wydatków. Wpływają one na przepływ gotówki (ilość gotówki, którą masz pod ręką, aby zapłacić rachunki) i na Twój bilans, ale nie na zyski – które pozostały po opłaceniu rachunków.

Twój budżet wydatków

Chodzi o wykształcone zgadywanie.

Nie oczekuj, że dokładnie odgadniesz przyszłość. Wykorzystaj swoje doświadczenie, wyuczone zgadywanie, trochę badań i zdrowy rozsądek, aby oszacować wydatki zgodnie ze sprzedażą i kosztami oraz planowanymi działaniami.
Matematyka jest prosta

Ilustracja przedstawia przykładowy budżet wydatków z planu subskrypcji dostawy zupy, którego używamy jako przykładu.

Matematyka i logika są proste. Spraw, by wiersze były jak najbardziej zgodne z księgowością. Ustal ramy czasowe i oszacuj, jakie wydatki będą miały miejsce dla każdego z następnych 12 miesięcy, a następnie przez kolejne dwa lata jako szacunkowe roczne sumy.

W tym przykładzie obaj właściciele znają swoją działalność. Rozwijając swój budżet, mają dobre pojęcie o tym, ile płacą za czas kuchenny, reklamy na Facebooku, prowizje, sprzęt biurowy i tak dalej.

A jeśli nie znasz tych numerów dla swojej firmy, dowiedz się. Jeśli nie znasz czynszu, porozmawiaj z brokerem, zobacz niektóre lokalizacje i oszacuj, ile zapłacisz.

Zrób to samo w odniesieniu do mediów, ubezpieczeń i dzierżawionego sprzętu: zrób dobrą listę, zadzwoń do ludzi i zgadnij dobrze.
Podatki od wynagrodzeń i płac to koszty operacyjne

Wydatki obejmują również płace, wynagrodzenia lub wynagrodzenia lub odszkodowania. Są warte własnej listy. W przypadku branży zup w powyższym przykładzie, dla listy płac, robią osobną listę, aby mogli śledzić. Lista płac to poważny koszt stały i obowiązek. Oto budżet wynagrodzeń związany z powyższym planem.

Zauważ, że sumy z planu personalnego pojawiają się w budżecie wydatków. I możesz zobaczyć szacunkowe koszty świadczeń ponad wynagrodzenie brutto. Wydatki związane z pracownikami obejmują podatki od wynagrodzeń wraz z ich budżetem na ubezpieczenie zdrowotne i inne świadczenia.
Nie przejmuj się zbytnio amortyzacją

Amortyzacja jest przypadkiem specjalnym. Tradycyjnie liczy się to jako wydatek operacyjny, ale wiele firm przeznacza na to oddzielnie, ponieważ w rzeczywistości nie kosztuje pieniędzy.

Jest to koncepcja, w której kodeks podatkowy pozwala nam odliczyć, jako wydatek biznesowy, teoretycznie, na umożliwienie stopniowego spadku wartości składnika aktywów, lub – w zależności od eksperta, którego śledzisz – zezwolić na zakup nowych aktywów, gdy staną się istniejące aktywa przestarzały.

Argumentem za włączeniem go do wydatków jest to, że daje on dokładniejszy obraz zysków. I wiele osób oddziela amortyzację od innych wydatków, aby móc obliczyć EBITDA, czyli zysk przed odsetkami, podatkami, amortyzacją i amortyzacją (która jest jak amortyzacja, ale dla wartości niematerialnych).

Dolna linia: Włącz lub nie; to Twój wybór.
Tak, koszt odsetek jest wydatkiem

Ponieważ odsetki są również wyłączone z EBITDA, wiele osób wyklucza je również z kosztów operacyjnych. Wymieniają je oddzielnie, wraz z amortyzacją, aby ułatwić obliczanie EBITDA. Mówię, że możesz to zrobić w dowolny sposób, to nie ma znaczenia, o ile uwzględnisz koszty odsetek w swoim budżecie. Ponieważ, w przeciwieństwie do amortyzacji, odsetki kosztują pieniądze.
Pamiętaj o podstawowym celu

Celem budżetu jest pomoc w podejmowaniu trafnych decyzji.

Ustal wydatki, aby dostosować się do strategii i taktyki , więc rób to, co działa najlepiej dla twoich długoterminowych postępów. Dopasuj swoje kategorie księgowe w jak największym stopniu, abyś mógł śledzić później. Śledź założenia, więc gdy sprawy różnią się od planu – i zawsze to robią – możesz szybko się dostosować.

Dodaj komentarz