Jak ustawić osiągalne cele

Ustalanie celów może być czasochłonną, prowokującą do myślenia i przytłaczającą inicjatywą. W rzeczywistości jest to często jedna z najbardziej zwlekanych działań podejmowanych przez zapracowanych przedsiębiorców. Dzieje się tak dlatego, że wymaga to wiele przemyśleń, planowania i prognozowania, aby wyznaczyć cele, które nie tylko jasno określają, gdzie chcesz być, ale także składają się z różnych, wymiernych i zorientowanych na działanie zadań. Nic dziwnego, że wielu z nas to odkładało.

Ale wyznaczanie celów nie musi być pełnym lub żadnym, 8-godzinnym projektem maratonu, który sprawi, że poczujesz się przytłoczony i nieprzygotowany. Choć z pewnością jestem zwolennikiem wyznaczania celów SMART, czasami warto zacząć od czegoś łatwiejszego do przejścia w przeszłość i do postępu. Możesz zacząć od wyznaczania celów, wykonując ten prosty proces pracy w tył od końcowego celu dużego obrazu do tygodniowej lub nawet codziennej listy zadań, która stopniowo przybliża Cię do celu końcowego. Oto jak to zrobić.

Krok 1: Zacznij od dużego, szerokiego i odległego celu

Jestem pewien, że masz już na myśli kilka ważnych, długoterminowych celów. Prawdopodobnie nie wydają się realistyczne ani nawet możliwe w tym momencie. Mogą to być luźniejsze pomysły, a nawet życzenia, o których często myślisz. Na przykład możesz rozpocząć działalność gospodarczą, kupić dom, schudnąć lub napisać książkę.

W tym ćwiczeniu wybrany cel może być długoterminowy, co oznacza, że ​​realizacja celu może zająć dwa lub więcej lat w przyszłości.

Ale będzie również działać z krótszymi celami, pod warunkiem, że jesteś w stanie przyspieszyć proces i realistycznie zrealizować ukierunkowane działania w krótszym czasie.

Aby rozpocząć, wybierz jeden cel, który wyróżnia się na tle pozostałych, i skup się na nim. Aby pokazać, jak to może działać, wykorzystamy cel, jakim jest założenie firmy jako naszego przykładu.

Krok 2: Podziel swój wielki cel na mniejsze cele wspierające

Teraz, gdy masz pojęcie, gdzie chcesz być, zastanów się, co musisz zrobić, zanim osiągniesz swój cel. Powinieneś dążyć do 3-5 celów wspierających, które doprowadzą do dużego celu.

Naszym przykładem założenia firmy, zanim osiągniemy nasz cel, możemy zdecydować, że musimy:

Napisz biznesplan

Określ specyfikę produktów i usług, które sprzedajemy

Bezpieczne wydatki startowe

Wybierz lokalizację biznesową dla naszej firmy lub utwórz biuro domowe

Utwórz i zacznij wykonywać plan marketingowy

Każdy z tych pięciu celów wspierających będzie niezbędny do osiągnięcia głównego celu. Kontynuując proces, każdy z tych celów powinien być traktowany jako cel sam w sobie, nawet jeśli jest częścią większego obrazu.

Krok 3: Podziel cele wspierające na mniejsze cele

Kolejny etap tego procesu polega na tym, że każdy z wyznaczonych celów wspierających został podzielony na mniejsze cele. Na przykład możemy podzielić “napisz biznesplan” na te ukierunkowane działania:

Określ rodzaj biznesplanu, którego potrzebujesz

Zbadaj swój rynek docelowy

Określ, co rozdzieli Twoją firmę i uczyni ją wyjątkową

Zbieraj dane finansowe do swojego biznesplanu

Prowadziłbyś tego typu podział dla każdego z celów wspierających, które zidentyfikowałeś w poprzednim kroku.

Krok 4: Utwórz główną listę pojedynczych działań

Ostatnią częścią procesu jest utworzenie listy pojedynczych działań, które pomogą ci osiągnąć każdy cel wsparcia, który doprowadzi cię do osiągnięcia głównego celu. Chodzi o to, aby każdy element akcji był tak prosty i konkretny, jak to tylko możliwe. Ostatecznie chcesz mieć prostą listę zadań, które możesz łatwo wykonać pojedynczo, w krótkim czasie.

Identyfikacja pojedynczych działań jest niezwykle istotna, ponieważ pomoże Ci zbudować dynamikę i motywację. Może się wydawać, że jest dużo części, ale twoja lista jest dla każdego, będziesz miał bardzo jasne pojęcie o tym, co musisz zrobić i kolejności, w jakiej powinieneś to zrobić, aby zbliżyć się do celu.

Po ukończeniu możesz uruchomić swój cel poprzez sprawdzenie celu SMART za pomocą tego arkusza ustawień celu SMART i rozpocząć wykonywanie każdej akcji pojedynczo.

Podczas całego procesu pamiętaj, że nawet najmniejsze działanie jest lepsze niż bezczynność, a zanim się zorientujesz, będziesz na najlepszej drodze do osiągnięcia swojego celu.

Ustawienie celu jest ważną częścią rozpoczynania i rozwijania małej firmy. W rzeczywistości wyznaczanie celów może odgrywać ważną rolę w wielu różnych obszarach firmy, od założenia firmy, przez marketing, po sprzedaż, aż po planowanie sukcesji. Cele zapewniają ukierunkowanie, motywację i jasny sposób mierzenia postępów naprzód.

Bez celów i procesu śledzenia twoich celów, możesz mieć trudności z zobaczeniem dużego obrazu i skupienia uwagi.

Ustawienie celu pomaga zbudować most, który poprowadzi Cię z miejsca, w którym jesteś teraz, tam, gdzie chcesz być.

Poniższe wskazówki pomogą Ci w ustalaniu celów dla Twojej firmy, skupią się na szczegółach, co masz nadzieję osiągnąć i zaczną wprowadzać swój plan w czyn.

Krok 1: Zacznij od snu

Pierwszy etap wyznaczania celów polega na rozważeniu wszystkiego, o czym marzysz. W tym momencie nie musi być realistycznie, więc unikaj ograniczania procesu myślowego do tego, co twoim zdaniem może być możliwe. Teraz jest czas na rozważenie każdej możliwości, jakby nie było granic.

Aby zacząć, weź kawałek papieru i zastanów się, gdzie chcesz być w ciągu roku, pięciu lat i dziesięciu lat. Nie przejmuj się, jak się tam dostaniesz, po prostu zapisz każdą możliwą możliwość – dużą i małą.

Krok 2: Zbadaj możliwości

Po zapisaniu najczystszych snów, nadszedł czas na sesję burzy mózgów, aby uzyskać dostęp do niektórych pomysłów czających się w twojej podświadomości.

Możesz zastosować każdą metodę burzy mózgów, która jest najskuteczniejsza dla Ciebie. Jeśli utkniesz, możesz przeprowadzić kilka burz mózgów, aby spróbować:

Brain Dump – Pozwól swojemu umysłowi odejść i zapisz wszystko, o czym myślisz, bez względu na to, czy na tym etapie ma ono sens.

Tworzenie listy – Skup się na jednej istotnej idei naraz i stwórz zarys wszystkich możliwych celów, które mogą być częścią każdego większego pomysłu.

Mapowanie umysłu – Zacznij od jednego pomysłu, a następnie użyj słów i rysunków, aby stworzyć mapę powiązanych pomysłów.

Krok 3: Sortuj opcje

Kolejny krok polega na wzięciu wszystkich marzeń i pomysłów, które masz na papierze z Kroków 1 i 2 i nadania im sensu. Przydatne jest podzielenie pomysłów na kilka kategorii w oparciu o ważne dla Ciebie środki.

Na przykład możesz tworzyć kategorie na podstawie swoich priorytetów, określając swoje pomysły na podstawie tego, jak ważne są one w Twoim życiu. Możesz również podzielić swoje pomysły na kategorie na podstawie:

Dosięgalność

Wymagane zaangażowanie czasowe

Wpływ finansowy

Pożądliwość

Kategorie, które tworzysz dla swoich pomysłów, nie są tak ważne, jak proces tworzenia sposobu ich sortowania.

Gdy utworzysz znaczące kategorie i zaczniesz umieszczać swoje pomysły w grupach, możesz być zaskoczony tym, jak wiele się pokrywa. W niektórych przypadkach po ukończeniu tego kroku może się okazać, że masz kilka spójnych tematów, które wciąż pojawiają się ponownie. Jest to znak, że jesteś na właściwej drodze do określenia swoich najważniejszych celów.

Krok 4: Utwórz plan

Po kroku 3 powinieneś być w stanie zidentyfikować jeden lub dwa luźne cele biznesowe, na których chcesz się skupić (jeśli nie, wróć i zacznij burzę mózgów ponownie).

Ustawienie celu SMART – co oznacza wyznaczanie celów, które są konkretne, mierzalne, osiągalne, odpowiednie i oparte na czasie – jest skutecznym sposobem przenoszenia trudnych celów z abstrakcyjnych pomysłów na konkretne działania.

Plan działania, który tworzysz dla osiągnięcia swoich celów, powinien określać konkretne działania, które musisz podjąć, aby osiągnąć swój cel, skupiając się na tym, dlaczego cel jest dla Ciebie ważny i co będzie dla Ciebie znaczył, gdy go osiągniesz.

Krok 5: Skup się na dniu dzisiejszym

Dążenie do określonego celu biznesowego może być przytłaczające, ale jeśli złamałeś cel w postaci niewielkich porcji, jak zasugerowano w kroku 4, powinieneś być w stanie wykonać serię małych, lekkostrawnych kroków każdego dnia, aby zbliżyć się do swojego celu. cel.

Chociaż nie chcesz stracić z pola widzenia wielkiego obrazu, jeśli będziesz podejmował ambitny cel krok po kroku, jeden dzień za każdym razem, zaczniesz budować rozpęd i pewność siebie, a także stały i celowy postęp, dotrzesz do celu.