Jak rozwijać oprogramowanie, które się sprzedaje

Wpis powstał we współpracy z: wynajem autobusów

Przedsiębiorcy to typy typu “zrób to sam”, a choć droga do pozyskania finansowania z kapitału venture, aby wesprzeć twoje przedsięwzięcie, to dreszczyk emocji, budowanie firmy bez pieniędzy z zewnątrz to wyjątkowy i radosny rodzaj realizacji.

Nasza firma rozpoczęła bez żadnych pieniędzy. Pierwszy serwer znajdował się pod stołem w moim domu, podwajając się jako podnóżek. Rozwijając naszą działalność bez zespołów zajmujących się sprzedażą, marketingiem lub obsługą klienta, odkryliśmy kilka bardzo skutecznych rzeczy, które nadal możesz zrobić, jeśli sprawisz, że twój produkt zrobi to za Ciebie.

1. Możesz sprzedawać bez pieniędzy.

Zaczynając jako nowy uczestnik na wysoce konkurencyjnym rynku, marketing może być jedyną szansą na rozpowszechnienie informacji o produkcie i przetrwanie. Bez pieniędzy, nadszedł czas na zaradność i wykorzystanie tego, co masz.

Jeśli wszystko, co masz, to twój produkt, barter. Znajdź miejsca w Internecie, gdzie możesz kupić ruch w zamian za darmowe oprogramowanie. Znajdź odpowiednie fora i sieci społecznościowe, aby pomóc rozwinąć początkową bazę. Pozyskanie pozytywnej opinii powoduje, że piłka toczy się i prowadzi do dodatkowej uwagi i skierowań.

2. Zaoferuj darmową wersję we właściwy sposób.

Oferując bezpłatne i płatne wersje oprogramowania, rozpoznaj staranny balans, który wykonujesz i daj mu taką myśl, jakiej wymaga.

Ograniczenie darmowej wersji może zwiększyć liczbę konwersji z darmowych na płatne, ale zmniejszy także liczbę użytkowników wypróbowujących oprogramowanie i zalecając go innym firmom, co spowolni wzrost nowych użytkowników. Jeśli jednak bezpłatna wersja zawiera zbyt wiele funkcji, mniej użytkowników zaktualizuje wersję płatną, zmniejszając przychody.

Istnieje optymalna równowaga pomiędzy zwiększaniem bazy użytkowników i przychodów, które zawsze należy mieć na uwadze. Funkcje i funkcjonalność twojej bezpłatnej wersji to dźwignie kontrolne.

3. Zaprojektuj swój produkt, aby sam się utrzymywał.

Najlepszym sposobem na rozwój bez dedykowanego działu wsparcia jest sprawienie, aby twój produkt wykonał pracę. Zaprojektuj swój produkt, aby klienci mogli w pełni wykorzystać jego możliwości bez żadnego wsparcia. Nawet kosztem funkcjonalności produktu, mniejsze obciążenie w dziale pomocy zapewnia wydajność biznesową, jakiej potrzebuje młoda firma.

Zwróć szczególną uwagę na interfejs użytkownika i wyraźne, szczegółowe instrukcje. Nikt nie czyta podpowiedzi dłuższych niż cztery linie, a jeśli użytkownicy nie rozumieją, który przycisk nacisnąć? Cóż, to nie jest ich problem, to twój.

tusze do drukarek

Utrzymanie prostoty produktu nie tylko zmniejsza koszty wsparcia, ale także wpływa na sprzedaż na wszystkich etapach. Najprościej wypróbowany jest prosty produkt, a wyraźne zalety różnych wersji zwiększają liczbę płatnych konwersji.

4. Spraw, aby twój produkt był zespołem sprzedaży.

Optymalizując pod kątem konwersji, traktuj interfejs jako sprzedawca. Opracuj każdą stronę lub segment interfejsu, aby zapewnić motywację do uaktualnienia do płatnej wersji. Z każdym wizualnym lub fragmentem tekstu rozważ: w jaki sposób prezentujemy płatne funkcje?

Można sprzedawać bez sprzedawców, jeśli prawidłowo umieścisz informacje o zestawie funkcji i korzyściach z płatnej wersji.

5. Zatrudnij robota poczty e-mail.

Automatyczne e-maile mogą być bardzo pomocne w wysyłaniu powtórnych zaproszeń do uaktualnienia do wersji płatnej każdemu nowemu klientowi. Jeśli użytkownik nie uaktualnił się po kilku miesiącach, dobrą taktyką jest wysłanie kuponu rabatowego. Testowanie i optymalizacja wysyłek w miarę zdobywania wiedzy na temat bazy użytkowników powinno przynieść poprawę.

Produkt przeznaczony do sprzedaży i wsparcia sam w sobie może rozwijać firmę w sposób organiczny, a także oferuje zalety wynikające z prostoty i opłacalności. Ten model może pomóc Ci zachować niezależność, szybko się rozwijać i być świadomym swoich klientów, dostosowując produkt do swoich potrzeb.