Halloween – prawdziwie słodka okazja biznesowa

Jeśli koniec października wydaje się dziwniejszy i bardziej przerażający niż kiedykolwiek, to jest ku temu powód – Halloween rośnie, jak pokazują statystyki na Halloween. Jeśli chcesz założyć firmę lub zainwestować w nią, powinieneś przejrzeć sztuczki lub traktować o możliwościach biznesowych, jakie oferuje Halloween.

Rynek Halloween rośnie

Wielkość rynku jest jednym z powodów, dla których Halloween jest dobrą okazją biznesową.

Ponad 157 milionów Amerykanów świętowało Halloween w 2015 roku, liczba ta rośnie z każdym rokiem.

Halloween stał się prawdziwą detaliczną bonanzą. Po pierwsze, ponieważ Halloween staje się coraz bardziej powszechną celebracją.

National Retail Federation twierdzi, że konsumenci wydali 6,9 miliarda dolarów na Halloween w 2015 roku, podczas gdy Kanadyjczycy stali się tak szaleni w Halloween, że Kanadyjczycy wydają teraz więcej pieniędzy na głowę w kostiumach, cukierkach i dekoracjach niż w Stanach Zjednoczonych, a wydatki związane z wakacjami są na drugim miejscu. na Boże Narodzenie. Według danych Retail Council of Canada wydatki na Halloween w 2015 roku wyniosły około 1 miliarda dolarów.

Po drugie, ponieważ indywidualni konsumenci wydają coraz większe kwoty na świętowanie Halloween. Według szacunków przeciętnego amerykańskiego konsumenta, który zamierza wydać 74 USD na dekoracje, cukierki, kostiumy i jeszcze więcej w 2015 r., Z 66,28 USD wydanych na kostiumy, słodycze i dekoracje w 2010 r., Mówi National Retail Federation.

W ankiecie na temat wartości zakupów w sklepach dla handlowców z 2011 r., Przeprowadzonej przez firmę Retail Village Value, przeciętny Kanadyjczyk zaplanował wydać 300 $ na wielki dzień. Właściciele zwierząt planowali wydać średnio 59 dolarów za futrzanych przyjaciół. Ken Alterman, prezes i dyrektor generalny Value Village, mówi, że sprzedaż w Halloween wzrosła o ponad 35 procent w ciągu ostatnich pięciu lat.

To podobna historia w Canadian Tire, gdzie Halloween jest teraz trzecią najważniejszą kategorią sezonową za życiem świątecznym i letnim.

Statystycznie, możliwości biznesowe związane z Halloween powinny mieć „nogi”, a rynek z czasem będzie się powiększał. Rosnące segmenty na rynku Halloween sprawiają, że możliwe zyski dla firmy z Halloween są jeszcze słodsze.

Halloween nie jest już tylko dla dzieci

Dziecięca sztuczka lub traktowanie jest wciąż główną atrakcją Halloween, ale dorośli wydają pieniądze na świętowanie, traktując Halloween jako okazję, by pozwolić ich dziecku wyjść i bawić się. Duże imprezy z uczestnikami ubranymi w wyszukane kostiumy stają się coraz bardziej popularne – znakomita wiadomość dla osób szukających niszowych możliwości biznesowych.

Co ciekawe, nie tylko młodzi dorośli wpadają w upiorną zabawę. National Retail Federation stwierdziła, że ​​w 2013 roku 70 procent osób w wieku 18-24 lat planowało uczcić Halloween, ale 65 procent konsumentów w wieku 25-34 i 60 procent osób w wieku 35-44 lat również planowało świętować.

I co oni robią, aby świętować? Według National Retail Federation, w 2015 roku:

65% do 70% osób w wieku od 18 do 40 lat nosiło kostium,

20% osób ubrało swoje zwierzęta,

52% osób rzuciło lub wzięło udział w imprezie,

70% rozdaje cukierki,

47% wyrzeźbione dyni,

36% odwiedził nawiedzony dom,

27,5% zabrało dzieci do zabawy lub leczenia, oraz

44,8% konsumentów świętujących urządził swój dom lub podwórko.

Możliwe możliwości biznesowe Halloween

Jakie więc firmy na Halloween byłyby najlepszymi możliwościami biznesowymi?

Jednym ze sposobów udzielenia odpowiedzi na to pytanie jest zbadanie najpopularniejszych produktów Halloween. Założę się, że już zgadłeś dwie rzeczy, które większość ludzi kupuje – słodycze i dynie. Inne najczęściej kupowane przedmioty to dekoracje na Halloween i kostiumy. (Halloween jest drugim co do wielkości świętem dekoracyjnym w roku, przewyższonym jedynie Świętami Bożego Narodzenia).

Jako okazje biznesowe powinieneś przekroczyć dwie pierwsze pozycje z listy. Istnieje już wiele (na dużą skalę) firm produkujących cukierki na Halloween i dynie, a szanse na skuteczną rywalizację byłyby praktycznie zerowe.

Jednak dwie pozostałe na liście, kostiumy na Halloween i dekoracje, dają możliwość rozwijania możliwości biznesowych, w szczególności możliwości, które zaspokajają niszę rynkową.

Możesz na przykład założyć firmę:

dostarczanie muzyki na imprezy na Halloween,

tworzenie „autentycznych” strojów z epoki dla dorosłych,

świadczenie usług dekoracyjnych na Halloween w budynkach mieszkalnych lub biurowych,

organizowanie imprez wewnętrznych dla dzieci (jako substytutu trick-or-treat).

Oprócz imprez w Halloween, odwiedzanie nawiedzonych domów to kolejna impreza z okazji Halloween. Założenie własnego nawiedzonego domu może być kosztowną propozycją (i kiepskim pomysłem w każdym razie, jeśli jest inny w pobliżu), ale zapewnianie wycieczek po „nawiedzonych domach” i innych strasznych miejscach w twojej okolicy może być opłacalnym pomysłem na biznes. Skontaktuj się z lokalnym historycznym społeczeństwem lub starszymi osobami, aby zbadać paranormalną historię twojej okolicy; historie o duchach, które odkryjesz, mogą cię zaskoczyć – i być całkiem opłacalne, jeśli możesz je zaprezentować w nęcący i zabawny sposób.

Zyski w worku z działalnością na Halloween

Celem tego artykułu nie jest przedstawienie wszystkich możliwych okazji biznesowych na Halloween, ale poinformowanie Cię o potencjale rynku Halloween i sprawienie, byś myślał o możliwych pomysłach, które możesz zmienić w dochodową małą firmę.

Więc nie patrz na Halloween jako czas na kupno słodyczy lub szansę na imprezę. Halloween przedstawia wiele możliwości biznesowych, których doświadczony przedsiębiorca nie będzie chciał przeoczyć.

Uważa się, że na dzisiejsze zwyczaje w Halloween mają wpływ zwyczaje i wierzenia ludowe z krajów celtyckojęzycznych, z których niektóre mają pogańskie korzenie [35] [36]. Jack Santino, folklorysta, pisze, że „w całej Irlandii istniał niełatwy rozejm między obyczajami i wierzeniami związanymi z chrześcijaństwem i religiami, które były irlandzkie, zanim nadszedł chrześcijaństwo” [37]. Historyk Nicholas Rogers, badając początki Halloween, zauważa, że ​​podczas gdy „niektórzy folklorystowie odkryli swoje początki w rzymskiej uczcie Pomony, bogini owoców i nasion, lub w święcie zmarłych zwanym Parentalia, jest on bardziej typowo powiązany z celtyckie święto Samhain, które pochodzi od staroirlandzkiego na „koniec lata” [35].

Samhain (/ sɑːwɪn, saʊɪn /) był pierwszym i najważniejszym z czterech czwartych dni w średniowiecznym kalendarzu gaelickim i obchodzony był 31 października – 1 listopada w Irlandii, Szkocji i na Wyspie Man. [38] [39] W tym samym czasie w Brittonic Celts odbyły się bratnie zwyczaje, zwane Calan Gaeaf w Walii, Kalan Gwav w Kornwalii i Kalan Goañv w Bretanii; nazwa oznaczająca „pierwszy dzień zimy”. Dla Celtów dzień się skończył i zaczął o zachodzie słońca; w ten sposób festiwal rozpoczął się wieczorem przed 1 listopada przez współczesne obliczenia. [40] Samhain i Calan Gaeaf są wymienione w niektórych najwcześniejszych literaturach irlandzkich i walijskich. Nazwiska te były używane przez historyków do odwoływania się do celtyckich zwyczajów Halloween aż do XIX wieku [41] i nadal są imionami gaelickimi i walijskimi na Halloween.