Dlaczego małe firmy zawodzą?

Według statystyk “Innowacje, nauka i rozwój gospodarczy Kanady” tysiące firm opuszcza rynek każdego roku w Kanadzie. Statystyki dotyczące awarii przedsiębiorstw wskazują, że około 96 procent małych firm (1-99 pracowników), które wchodzą na rynek, przetrwa jeden pełny rok, 85 procent przetrwa trzy lata, a 70 procent przetrwa pięć lat (statystyki dla małych firm). Około 7000 firm co roku zbankrutuje w Kanadzie.

Mikroprzedsiębiorstwa (przedsiębiorstwa zatrudniające od 1 do 4 pracowników) mają nieco niższy wskaźnik niepowodzenia w działalności gospodarczej niż inne małe firmy; po pięciu latach działalności przetrwało 70,4 proc. mikroprzedsiębiorstw w porównaniu z 66,9 proc. innych małych firm (Ibid).

Dlaczego małe firmy zawodzą?

Według badania przeprowadzonego przez Industry Canada, “główną przyczyną niepowodzeń (biznesowych) jest niedoświadczone zarządzanie, a menedżerowie bankrutujących firm nie mają doświadczenia, wiedzy ani wizji, aby prowadzić swoją działalność” Nieprzytomne obawy: bankructwo przedsiębiorstw w Kanadzie.

Ale myślę, że główny powód, dla którego małe firmy zawodzą, można precyzyjniej wskazać; głównym powodem niepowodzenia małych przedsiębiorstw jest złe planowanie.

Małe firmy zawodzą, ponieważ osoby rozpoczynające małe firmy nie:

1) przeprowadzić badania rynku, aby dowiedzieć się, czy istnieje prawdziwy rynek dla ich produktów i / lub usług.

Jest to jedna z najczęstszych przyczyn niepowodzenia; ludzie zakładają firmy, ponieważ chcą zrobić konkretną rzecz lub uwielbiają dany produkt.

Nie wiem, jak mocniej to ująć; nie chodzi o ciebie, tylko o nich – potencjalnych klientów.

(Zobacz Dwie ścieżki do rozpoczęcia działalności.) Bez nich nie można mieć udanego biznesu.

Dlatego każdy, kto myśli o założeniu małej firmy, powinien zrobić biznesplan. Biznesplan jest Twoim ostatecznym narzędziem planowania i zabezpieczeniem przed niepowodzeniem biznesowym.

Kiedy będziesz przez to pracował, przeprowadzisz badania rynkowe, które musisz wykonać i dowiesz się, czy istnieje rynek dla Twojego produktu. Potrzebujesz szablonu biznesplanu? Mój zarys planu biznesowego poprowadzi Cię przez cały proces.

2) staraj się, aby pieniądze zostały załatwione zanim zaczną swoją małą firmę.

Przed założeniem małej firmy musisz dowiedzieć się, ile pieniędzy musisz przeżyć i ile pieniędzy potrzeba na prowadzenie firmy. Nie możesz zignorować pieniędzy i po prostu założyć, że w jakiś sposób pojawi się w każdym miesiącu. Nie możesz też ignorować swoich rachunków.

Jedna z lokalnych firm założyła piekarnię detaliczną, która wcześniej próbowała sprzedać potencjalnym klientom “partie” produktów (zainwestuj teraz 200 USD, uzyskaj x liczbę bochenków w przyszłości), aby utrzymać swoją działalność. W ciągu sześciu miesięcy pozostała w dziale detalicznym. W ciągu następnej szóstki jej interes się skończył.

Jeśli osobiście nie masz wystarczająco dużo finansowej poduszki, by poradzić sobie z nowopowstałą firmą, musisz zorganizować wystarczające środki finansowe na pokrycie wszystkich swoich wydatków. Najpierw je przeprowadź.

Sporządzenie Sekcji Planów Finansowych Biznes Planu zawiera listę potencjalnych kosztów operacyjnych, które poniosą twoja nowa firma oraz technikę obliczania całkowitych kosztów uruchomienia.

Od Salaried to Solo: 7 Strategie finansowe wyjaśnia, w jaki sposób można zachować pieniądze przychodzące, gdy rozpoczynasz działalność.

3) wybrać realny model biznesowy. Jak zamierzasz zarabiać pieniądze?

To jest część o tobie i musisz ją naprawić, a twoja mała firma jest skazana na zagładę. Zbyt wielu ludzi skacze do sprzedaży swojego produktu lub usługi, nawet nie rozważając odpowiedzi na to podstawowe pytanie.

Jedna osoba, którą znam, na przykład zdecydowała się założyć firmę sprzedającą kwiaty cięte. Miała już do tego nieruchomość i ogród. Rozłożyła nawet dystrybucję na swoje bukiety. Jej działalność trwała trzy miesiące – ponieważ odkryła, że ​​nie ma w niej pieniędzy.

Jeśli twoja nowa firma obejmuje świadczenie usług klientom, będziesz chciał przeczytać “Zmienić swój model biznesowy i obserwować swoje zyski”.

Jeśli zaczynasz działalność online, zobacz 7 Online Business Models.

4) plan rozwoju lub co się stanie, jeśli twoja nowa firma odniesie sukces.

Na przykład Joe * i Tammy * rozpoczęły hodowlę bisonów iw ciągu dwóch lat odniosły tak duży sukces, że nie nadążają za popytem na mięso żubrów. Ale Joe i Tammy są w wieku emerytalnym i nie mają energii ani chęci do kontynuowania działalności lub robią to, co należy zrobić, aby ją rozwijać. Położyli firmę na sprzedaż.

O ile lepiej byłoby, gdyby zaplanowali swój sukces. W tym momencie zamiast polować na kupującego i wstrzymywać sprawy, mogli już sprowadzić menedżera do firmy lub nowego partnera, który byłby zainteresowany prowadzeniem działalności – i stworzył plan przejścia, aby firma mogła raczej posuwaj się naprzód niż stagnacja.

Sesje planowania szybkiego rozpoczęcia dla małych firm pokażą Ci, jak przygotować plan działań biznesowych, który ożywi Twoją firmę przez cały rok.

Dowiedz się o 10 najlepszych i sprawdzonych metodach rozwoju firmy.

5) zaplanować strategię wyjścia.

Tak wiele małych firm ciężko pracuje, tworząc małe firmy i budując je w odnoszących sukcesy przedsiębiorstwach. I tak wielu z tych samych ludzi nie ma planu na to, co stanie się z ich udanym małym biznesem, kiedy skończą pracować tak ciężko. Jeśli ich poprosisz, wielu powie, że sprzedadzą swój biznes.

Ale to jest nadzieja, a nie plan wyjścia. Jeśli chcesz sprzedać firmę, musisz ją sprzedać. Wiele małych firm nie jest, ponieważ są zależne od talentów i osobowości danej osoby. Inni mogą być, jeśli dana osoba zacznie sprzedawać swój kształt. (Zobacz Jak uzyskać najlepszą cenę przy sprzedaży firmy.)

Ale czy sprzedajesz na otwartym rynku najlepszą dla ciebie strategię wyjścia? Strategie wyjścia dla małych firm przedstawiają inne możliwości.

Jeśli Twoja mała firma jest firmą rodzinną, Family Business Succession Planning dostarcza wskazówek, jak zaplanować płynne przejście do następnej generacji.

Najlepszym momentem, w którym można wybrać strategię wyjścia, jest moment, w którym rozpoczynasz działalność gospodarczą, a nie kiedy chcesz się jej pozbyć.

Dobra wiadomość o tym, dlaczego małe firmy zawodzą

… jest to, że niepowodzenia biznesowe z powodu złego planowania można całkowicie uniknąć. Kiedy już wiesz, jakie rodzaje planowania powinieneś zrobić przed rozpoczęciem małego biznesu, to tylko kwestia edukacji i wykonania.

Planowanie jest zawsze trudniejsze niż robienie. To wymaga więcej pracy mózgu, zajmuje więcej czasu, wymaga opóźnienia osobistej satysfakcji. Ale frazes jest prawdziwy; firmy, które nie planują, planują porażkę. Nie pozwól, aby to się przydarzyło.