21 szybkich porad dla startupów

Droga do przedsiębiorczości rzadko przebiega gładko – w rzeczywistości można spodziewać się wielu dni, kiedy Twoja firma będzie bardziej przypominać pole minowe niż firmę. Aby pomóc w wyrównywaniu trudnych miejsc, znaleźliśmy 21 rozwiązań problemów początkowych, które napotkasz.

“Potrzebuję pieniędzy na rozruch”.

1. Życzysz sobie osobistych aktywów, które możesz zlikwidować? Prawdopodobnie masz więcej niż zdajesz sobie sprawę. Rozejrzyj się po domu. Wszelkiego sprzętu sportowego i rekreacyjnego, z którego nie korzystasz? A co z antykami, dziełami sztuki lub kolekcjami, które można sprzedać lub wykorzystać jako zabezpieczenie pożyczki? Czy możesz zaciągnąć pożyczkę na swoje ubezpieczenie na życie lub na konto emerytalne?

2. Jeśli już posiadasz aktywa, które zamierzasz wykorzystać w biznesie, wykorzystaj je jako zabezpieczenie tradycyjnego finansowania.

3. Stuknij znajomych i rodzinę w poszukiwaniu pożyczek lub dolarów inwestycyjnych. Ale zrób to ostrożnie, ostrzega David Jilk, prezes Jilk Systems Inc., firmy doradztwa biznesowego w Savannah w stanie Georgia. Nie pozwól im pożyczać ani inwestować pieniędzy, na które nie mogą sobie pozwolić, stracić, podpisać całą umowę na piśmie i poprosić prawnika o sprawdzenie umowy, aby upewnić się, że jest ona zarówno wiążąca, jak i legalna (zwłaszcza jeśli kupują akcje i podlegają do przepisów dotyczących papierów wartościowych). Jeśli nie masz ochoty prosić o pieniądze, wypróbuj takie podejście: powiedz im, że przygotowałeś biznesplan i chcesz się z nim zgodzić, zanim opublikujesz go potencjalnym inwestorom. Jeśli chcą zainwestować, powiedzą coś w tym miejscu; jeśli tego nie zrobią, nadal otrzymasz cenny wkład w swój plan.

4. Znajdź inwestora anioła. “Zazwyczaj anioły to osoby, które chcą zainwestować w firmy, które przyniosą im pieniądze” – wyjaśnia Jilk. “Nie ma ogólnej zasady, czego szukają. Anioły są wyjątkowe”.

Zobacz również: naszywki na zamówienie

Jak znaleźć anioła? “Większość obszarów kraju, nawet mniejszych miejscowości, rozwija ten rodzaj źródła kapitału w bardziej zorganizowany sposób”, mówi Jilk. Sugeruje przeprowadzenie wyszukiwania w Internecie za pomocą “kapitału”, “anioła” i twojej miejscowości, by znaleźć przyszłe anioły. Sieć wśród twoich kolegów; poprosić swojego adwokata o skierowanie; lub skontaktuj się z lokalnymi organizacjami, które mogą Cię kierować w odpowiednim kierunku – takimi jak lokalna Izba Handlowa, agencja rozwoju gospodarczego lub Centrum Rozwoju Małych Firm.

Zachowanie gotówki

“Muszę zaoszczędzić tyle pieniędzy, ile mam.”

5. Rozważ bartering. Możesz znaleźć ludzi, którzy potrzebują Twojego produktu lub usługi, a następnie mieć produkt lub usługę, której potrzebujesz. Ale, ostrzega Jilk, nie pozwól, by proces wymiany handlowej odwrócił twoją uwagę od podstawowego celu biznesowego.

6. Skontaktuj się z lokalnym uniwersytetem lub college’em, aby uzyskać tanie lub bezpłatne usługi. Wiele szkół wymaga od studentów realizowania projektów “prawdziwego świata” przed ich ukończeniem; Dzięki pozyskaniu tych studentów możesz uzyskać cenną pomoc w takich zadaniach, jak biznesplan, marketing, strategie finansowe, kwestie prawne i wiele innych.

7. Zakup używany zamiast nowego. Zwłaszcza jeśli chodzi o trwały sprzęt, kupowanie używanego może zaoszczędzić ogromną ilość gotówki. Kupuj produkty wysokiej jakości od znanych producentów, aby zapewnić dostępność części i usług.

8. Leasing zamiast zakupu. Leasing (lub długoterminowe finansowanie) oszczędza pieniądze, a jednocześnie zapewnia sprzęt, którego teraz potrzebujesz. Jilk mówi, że leasing jest szczególnie powszechny w przypadku wysokiej klasy sprzętu biurowego, komputerów i innych zasobów technologicznych.

9. Negocjuj z dostawcami liberalne warunki płatności. Według Jilk: “Po prostu wypchnięcie średnich zobowiązań przez pięć lub dziesięć dni – z wyjątkiem sytuacji, gdy kosztuje to twoje pieniądze – może znacząco wpłynąć na twoje saldo gotówkowe.”

“Nie stać mnie na pełnoetatowych pracowników na każde zadanie, które trzeba wykonać”.

10. Outsourcing jest rozwiązaniem dla zadań, które wykraczają poza zakres podstawowej działalności, ale wymagają specjalistycznej wiedzy i wydajności. Dostaniesz wyższy poziom umiejętności i większą elastyczność niż w przypadku, gdy spróbujesz dla nich zatrudnić. Typowe obowiązki outsourcingu obejmują funkcje księgowe i księgowe, płace, marketing i reklamę oraz inne usługi administracyjne i profesjonalne.

“Nie jestem pewien, czy spełniam wszystkie wymagania rządowe.”

11. Radzenie sobie z różnymi jednostkami rządowymi może być jednym z największych problemów, jakie będziesz mieć jako właściciel firmy. Unikaj poważnych problemów, sprawdzając, co jest wymagane, zanim zaczniesz działać. Skontaktuj się z odpowiednimi lokalnymi, stanowymi i federalnymi agencjami, aby poznać ich wytyczne – większość z nich ma na celu zapewnienie nowym firmom wszystkich niezbędnych informacji.

“Obawiam się, że otrzymam zapłatę, jeśli udzielę kredytu klientom”.

12. Chyba że jesteś w branży detalicznej, ciężko jest działać bez zwiększania kredytu w tych dniach. Nalegać, aby każdy klient wypełnił wniosek kredytowy i zweryfikował informacje, które przekazuje przed dokonaniem sprzedaży kredytowej.
Strona Ludzi

“Nigdy wcześniej nie zatrudniałem pracowników i chcę zrobić to dobrze za pierwszym razem”.

13. Sprawdź, czego potrzebujesz przed rozpoczęciem procesu rekrutacji, a następnie napisz pełne opisy stanowisk dla każdej pozycji. “Błędy przy wynajmie często pojawiają się, gdy podejmujesz decyzję w oparciu o to, czego próbujesz się pozbyć – jak w przypadku książek – zamiast tego, czego naprawdę potrzebujesz” – mówi Randy G. Pennington, prezes Pennington Performance Group, firma konsultingowa w Dallas. “Opis stanowiska obejmujący konkretne zadania, które osoba musi wykonać, oczekiwane wyniki i umiejętności wymagane do wykonania pracy pozwalają na przeprowadzenie bardziej skutecznego wywiadu, zrównoważenie bieżących potrzeb z potencjałem wzrostu i zwiększenie prawdopodobieństwa uzyskania nowego zatrudnienia. powodzenie.”

Pennington sugeruje również opracowanie planu organizacyjnego i towarzyszących opisów stanowisk przed zatrudnieniem pierwszego pracownika. “Spójrz od dwóch do pięciu lat w firmie, którą chcesz stworzyć”, mówi. “Możesz być teraz mały, ale nie powinieneś myśleć o swojej firmie w ten sposób, jeśli chcesz się rozwijać.”

14. Ustaw zasady zanim ich potrzebujesz. Nie myśl, że tylko dlatego, że jesteś małym start-upem, który możesz zrobić bez polityki personalnej. “Firmy typu start-up mogą być bardzo elastyczne i bardzo zachęcające do nadrobienia reguł w miarę rozwoju”, zauważa Pennington. “Ale niezłożenie jasnych zasad i praktyk przed zatrudnieniem może prowadzić do nieporozumień, utraty produktywności, wyższych obrotów, a nawet możliwego narażenia prawnego.Nie potrzebujesz 500-stronicowej instrukcji polityki, ale musisz zapisać swoje oczekiwania dotyczące wydajność, profesjonalne postępowanie, frekwencja, procedury raportowania i wszelkie inne kluczowe elementy działalności firmy. ”

Może zainteresuje Ciebie: tapety na telefon z dziewczynami

“Czy obecnie trudno jest znaleźć dobrych ludzi?”

15. Bądź kreatywny w poszukiwaniu pracowników. “Reklamy” pożądane “są świetne, jeśli chcesz ich ilość – mówi Pennington. “Jeśli potrzebujesz odpowiedniej jakości, zastanów się nad szukaniem innych miejsc. Zapytaj dobrych pracowników i kandydatów o nazwiska znajomych, z którymi chcieliby pracować każdego dnia – dobrzy ludzie zwykle trzymają się z dobrymi ludźmi. Jeśli potrzebujesz doświadczonych ludzi, którzy potrafią pracować w niepełnym wymiarze godzin, zadzwoń do swojego lokalnego działu AARP, aby uzyskać skierowania: uczelnie lokalne, uniwersytety i programy szkoleń technicznych również są dobrym miejscem do patrzenia.

Tylko dlatego, że ktoś ma pracę, nie zakładaj, że nie rozważy zmiany. Jeśli znasz ludzi, którzy są doskonałymi pracownikami i masz umiejętności, których potrzebujesz, zapytaj ich, czy są zainteresowani omówieniem możliwości, które oferujesz.

“Nie stać mnie na oferowanie pakietów korzyści oferowanych przez duże korporacje.”

16. Niewiele małych firm może, a rozwiązaniem są tanie dodatki. Pennington mówi, że jeśli uważasz, że jedyną nagrodą, która motywuje twoich pracowników, są pieniądze i drogie świadczenia, mylisz się. Szukaj kreatywnych profitów, które nie będą Cię kosztować, takich jak elastyczne godziny pracy lub telepraca. Aby dowiedzieć się, co przemawia do twojego personelu, Pennington sugeruje, aby zapytać ich, co możesz zaoferować, aby skłonić ich do wykonywania swojej pracy o 1 procent mniej niż to, co im się opłaca. “Odpowiedź powie ci rzeczy, które naprawdę ich motywują”, mówi, “ale nie obniżaj ich wynagrodzenia!”
Sprzedaż i marketing

“Chcę wykonywać pracę, która jest moją podstawową działalnością, a nie spędzać czasu na marketingu”.

17. Jako właściciel firmy, nie możesz całkowicie uniknąć marketingu. Jeśli naprawdę nie lubisz tego procesu, zatrudnij lub umów się z kimś, kto to robi. Ale nawet jeśli zamierzasz delegować funkcje marketingowe i sprzedażowe, musisz uczestniczyć w planowaniu i zwracać uwagę na to, jak się sprawy mają.

“Nie wiem, jak napisać plan marketingowy.”

18. Twój plan marketingowy nie musi być wielką literaturą; po prostu musi to być kompleksowy program, który pomoże ci osiągnąć twoje cele. Warto przeczytać kilka książek na temat tworzenia planu marketingowego. Powinieneś także przestudiować, jakie techniki były i które nie działały dla innych w konkurujących i uzupełniających się firmach. Cherie Kerr, autorka książek o umiejętnościach komunikacyjnych i konsultantka ds. Public relations w Santa Ana w Kalifornii, twierdzi, że marketing obejmuje trzy podstawowe funkcje: reklamę, public relations i promocje. Każdy powinien być zintegrowany z Twoim planem marketingowym.

19. Odwzoruj strategię i zobowiązaj się do niej przynajmniej przez pierwszy pełny rok działalności; następnie śledź wyniki w trakcie podróży. Bądź elastyczny – jeśli coś nie działa i dałeś mu rozsądną szansę, dostosuj swój plan.

“Nie mam zbyt dużo pieniędzy na marketing.”

20. Kerr mówi, że jeśli chodzi o marketing, public relations zwykle zapewnia największy zwrot z inwestycji. Przygotuj solidny zestaw prasowy i wyślij informacje o swojej firmie. Jeśli nie wiesz, jak uzyskać profesjonalną pomoc – jeśli nie możesz sobie na to pozwolić, sprawdź, czy lokalny uniwersytet lub college ma studenta marketingu lub komunikacji, który ci pomoże.

21. Sieć! To kosztuje praktycznie nic i się opłaca, mówi Kerr, więc podaj wizytówkę każdemu, kogo spotkasz. Sugeruje tę technikę budowania bazy danych potencjalnych klientów: wymień wszystkich, których znasz (Twoja lista kart świątecznych jest dobrym miejscem do rozpoczęcia), a następnie wyślij notatkę lub zadzwoń do pięciu z tych osób każdego dnia, informując ich o swoich i zapytać ich o wszystkich, którzy wiedzą, kto może być potencjalnym klientem. Jeśli zbierzesz tylko pięć leadów dziennie, będziesz mieć bazę danych zawierającą ponad 1200 nazwisk w ciągu sześciu miesięcy.

Znajomość rozwiązania przed wystąpieniem problemu może oznaczać różnicę między płynnym start-upem a skalistą jazdą. Najlepszym rozwiązaniem dla długotrwałego biznesu jest przewidywanie, z czym będziesz musiał sobie poradzić, i mieć plany, zanim ich potrzebujesz.